Şuursuzun Gözmakyajı!!

 İnanılır gibi deil bir makyaj postu yazmak üzereyim. Hissiyatıma tercüman olunamaz şuan. Ben  anne karnından çıkıp az yürüdükten sonra ruju keşvettim.Makyajı yapmayı hastalık derecesinde çok severim. Ortaokulda" bana nasıl makyaj güzel olurki acep? "diye düşünüyordum. Onu düşüneceğime denklemleri düşünseydim belki bugün Bilgisayar mühendisi olurdum. Neymiş Ruju bebe bölükten uzak tutacakmışsın. Neyse efendim.

Kendimi bildim bileli makyaj yaparım. Artık güzel yaptığıma da inanıyorum. Hatta hepinizi kuytuda kıstırıp yüzünüze bişeyler sürmüşlüğüm vardır muhtemelen. Yapmadıysamda yapmayı kesinlikle aklımdan geçirmişimdir. Eş dost akraba bana "nasıl yapıyorsun gözünü?" diye soruyor çoğu zaman. O yüzden "gözümü nasıl yaptığımı" anlatmak istedim.. Evetttt başlıyorum.. ehem .. öhömm..

-İlk önce gidin bi yüzünüzü yıkayın :) Cildinize nemlendirici sürün nemlendirici sürmeden asla makyaj yapmayın. Yüzünüzde sivilce çıkar makyaj gözeneklerinizi tıkar cildiniz bozulur. Nemlendirici makyajınızın daha kalıcı olmasını sağlar.

-Cildiniz nemlendiriciyi emince bir güzel kapatıcınızla nereleri kapatıyorsanız kapatın. Göz altı morluğudur,sivilcedir.Fondoten pudra falan sürecekseniz onlarıda halledin.Ben pek fondöten kullanmıyorum

Başlıyoruz..


Bu gözümüzün piç hali. Bişi sürülmemiş mal, malak bakıyoruz.

 1-İlk olarak elimize bir beyaz göz kalemi alıyoruz. Beyaz göz kalemini göz pınarına ve biraz yukarısına çekiyoruz.




2- Göz pınarına kuş sıçmış effectini küçük parmağımızla hafifçe dağıtıyoruz. Aydınlanmış gibi görünsün yeter.

3- Sonra beyaz veya vanilya rengi bir farınız varsa (çok açık renk kapatıcıda olur) onunla göz kapağımızı katlandığı yere değmeden boyuyoruz. Aynı işlemi kaş altına da uyguluyoruz.Hafif aydınlatacak kadar yapmanız yeterli. Gözleriniz küçükse beyaz farı tüm göz kapağınıza uygulayıp 4. aşamayı atlayabilirsiniz.

Gözünüz böyle görünüyor olmalı.

 
4-Şimdi açık kahve veya koyu yavruazı tonlarında bir fara ihtiyacınız var.Göz kapağınızın tam kıvrıldığı yerde bir kemiğiniz olacak yoklayın bulursunuz. o kemiğin  tam altına bu kıvrım yerine o fardan hafifçe süreceğiz. Fırça varsa fırça ile daha kolay olur. Hafifçe gölge yapacak kadar.Göz kapaklarınız darsa bunu yapmanıza gerek yok.

5- Şimdi gelelim fasülyenin faydalarına eyeliner.Ben kalemi tutup gözün üstüne çekmekten hoşlanmıyorum. Hemen dağılıp makyajınızı mahvediyor.Şu ana kadar hep likit eyeliner kullandım (MAC).Gayetde memnundum. 1 haftadır krem eyeliner kullanıyorum ondanda memnunum. Gözünüz küçükse eyelinerı olabildiğince kirpik dibinden ve ince çekmelisiniz. Gözünüz büyükse eyelinerı istediğiniz kalınlıkta çekbilirsiniz. Eyeliner çekerken. Gözünüzün ortasından kuyruğa doğru kirpik dibinden çekmekle başlayın .Kuyruğu biraz uzatıp yukarı doğru kaldırıp bırakın.Gözünüzü daha büyük gösterir. Daha sonra bu çizgiyi göz pınarınızla birleştirin.Daha sonra üstünden geçerek kalınlığı ayarlayabilirsiniz.






6-Şimdi beyaz kalemimizi alıp gözümüzün iç kısmına sürüyoruz.Sonra siyah göz kalemini alıpalt kirpiklerimizin kuyruk kısmından ortaya doğru çekip tam ortaya gelmeden bırakıyoruz. Siyah kalemi serçe parmağımızla kirpik diplerine dağıtıyoruz. Ortaya şöyle bir görüntü çıkıyor.


7- Vee büyük final rimel. Öncelikle şunu belirtmek istitorum rimel kirpiklerin ortasın iki fırça sürülüp bırakılan birşey değildir.Saygı ister emek ister.Gözün nurudur.Rimeli kirpiğin dibinden  ucuna doğru fırçayı yavaşça döndürerek sürmek gerekir. Kuyruk tarafındaki kirpiklere özellikle rimel sürülmelidir.Ben kendi rimelimden çook memnunum. Christian Dior- Diorshow üstüne rimel tanımam . Çabuk kuruma gibi bir dezavantajı var. Ama iki damla tonik damlatınca canavar gibi oluyor.



Bu kadar!! Umarım işinize yarayan kullanabileceğiniz bir makyaj tarzı olur.Merak ettiğiniz bişi olursa sorunuz. Öpüoreeee

Jeren

0 yorum:

Yorum Gönder